Nyhetsbrev December

Publicerat: december 6, 2022

Nu är vi inne i december och snart är det jul! Hoppas ni njuter denna tid med tennis och annat kul. Som bekant firar NTK 90 år i år och för att fira det lite extra har vi sänkt priset på våra tennisbanor mellan 22 december till 10 januari. Under denna period betalar vuxna 90kr/timme och juniorer 45kr/timme. Gäller endast medlemmar.

Under hösten har vi gjort om i entren där ni nu hittar demoracket, klubbkläder, grepplindor, bollar mm. Vi har också satt upp en köp & sälj där ni kan hitta begagnade tennisracket, kläder och skor. Ni är välkomna fylla på med fler saker, sätt en lapp på det du vill sälja med pris, namn och mobilnr så kan köparen swisha er direkt.

Nu finns även en strängmaskin i klubben. Vill du stränga om ditt racket, häng upp det bakom demoväggen i fiket eller prata med någon av tränarna.

Jullov
Racketsport
Under lovet v.52 kommer vi att anordna racketsport tillsammans med kommunen. Anmäl er via matchi.se

Nyårstennis
Ni kan också passa på att vässa formen innan terminsstarten med intensivträning 2 h per dag kl. 10-12, 13-15 mellan 2-5/1

Pris: Junior 700:- och Senior 1000:-

Anmäl er via matchi.se

Rappes Julkärve
Den 22/12 spelas den traditionsenliga singelturneringen med handikapp.
Vi har en öppen klass med hård boll och en juniorklass med mjuk boll.
Under tävlingen bjuder vi på julfika!

Anmälan sker på tavlan i hallen.
Pris 170:-

Knattetennis
På fredagar kl. 16-17 har vi satt igång knattetennis för barn 3-5 år. Här får barnen hålla på med enklare koordination, lek med boll och slå med racket.

Krävs ingen anmälan, bara att dyka upp!

Pris: Juniormedlemskap 250kr/år

Junior/Seniortennis
Vi vill tacka alla som spelat denna termin och hoppas att ni är lika nöjda med denna termin som vi är!

Höstterminen slutar den 17/12.

Vårterminen startar den 9/1 2023
– Mer info gällande vårterminen kommer i separat mail

Veterantennis
Inbjudan för dej som är 60+ och vill spela tennisdubbel på vardagsförmidagarna.

Vi spelar från 9/1 – 2/6 och fikar efteråt.

Svar mailas till Ulf Ahlsén:   uffe.ahlsen@gmail.com eller tel 070-3523291

OBS! Veteraner som spelat tidigare terminer får särskild mailinbjudan och skall inte svara på denna inbjudan.

Vi gör en nystart nu till våren och hoppas på fler anmälningar! Men vi undrar även om det är några som är intresserade att köra badminton?

Låter detta intressant anmäl dig då till gruppspelet via vår mail.
nynashamnstk@gmail.com

Kommunikation

Klubben använder sig nu av appen “Heja”, ett steg i att kunna kommunicera mer direkt till er medlemmar i vår verksamhet. Klicka på länken för att ladda ner appen och ange NB656214 för att ansluta till klubben sida.

God Jul och Gott Nytt År!