Nyhetsbrev December

Publicerat: november 28, 2023

Nu börjar det äntligen likna vinter och vi går in i den sista perioden innan juluppehåll. I november så har Halloweenvakan genomförts där Herman och Calle tillslut stod som segrare i en rysare mot Melvin och Olle. Vinsten kom i det avgörande setet där det stod 3-3 i game och 40-40. På den avgörande bollen så lyckades Herman och Calle dra längsta stråt! Kroken ladies har också spelats där vi får gratulera Camilla och Emelie till vinsten! Herrlaget har inlett starkt med Tomas, Patrik och Melvin! Dem har vunnit sina två första seriematcher och toppar därför serien.

HT2023 och VT2024

Sista träningen för höstterminen är den 16 december för junior- och seniorgrupperna. Vårterminen startar 8 januari, mer information om terminen kommer i enskilt mail. Ni som redan spelar i en grupp är automatiskt anmälda till nästa termin och har samma tider om inget annat sägs.

Vill du börja i vår gruppträning i tennis. Anmäl dig till VT2024 via länken.

Jullovstennis

Under jullovet kommer vi erbjuda racketsport i samarbete med kommunen. Så ni är välkomna till hallen följande datum och tider. Ta gärna med kompisar och/eller släkten!

Ons 27/12 – Fre 29/12 2023 kl. 12.00 – 15.00
Tis 2/1 – Tors 4/1 2024 kl. 12.00 – 15.00

Tennisläger

Inför tävlingen SALK Open så kommer vi hålla i ett tennisläger för juniorer 18 – 21 december, kl. 15-18.
Vi kommer köra fys, teknik och matchspel under dessa dagar.
Vill du vara med på lägret men har inte tänkt spela i tävlingen, lugnt du anmäla dig ändå!

Avgiften för detta läger är 500 kr

Anmäl er via länken

Presentkort

Vill du ge bort tennislektioner i julklapp? Då finns det presentkort att köpa i hallen.
Välj 1 för 350 kr eller 5 för 1400 kr som du swishar till klubbens butik.

Halva priset på racket

Under december månad så är det 50% rabatt på alla racketar i butiken. Ni gör själva avdraget när ni swishar till klubben. Fynda tennis- och badmintonracket, från Head, Babolat, Yonex och Völkl!

Klubbkläder

Ni har väl inte missat att ni kan köpa våra klubbkläder på nätet. Enkel betalning och leverans inom några dagar! https://www.klubbtryck.se/ntk/

Ny Strängmaskin

Inom kort så får vi hem en ny strängmaskin! Behöver ni stränga om ert racket så lämnar ni in det i skåpet i fiket. Ni fyller i era uppgifter och vilken strängning som önskas på en lapp som ni finner i skåpet!

Priset är 200-250 kr. Beror på vilken sträng ni väljer.

Gruppspelet

Nu sätter vårt gruppspelet igång igen! Vill du anmäla dig till nästa omgång så gör du det via länken.