Nyhetsbrev December

december 16, 2021

Nu har vi börjat räkna ner dagarna för 2021 och vilket år vi haft! Tack till alla tränare för ert engagemang och er energi. Hoppas att ni som spelar hos oss haft ett bra tennis år och att ni får ladda batterierna nu under jul och nyår.

Vårt klubbmästerskap genomfördes i helgen med över 30 deltagare. Största klass stod maxisingeln för, som bjöd på spännande och underhållande matcher. Extra kul var att vi i år fick igång minisingeln där våra yngsta spelare deltog!

Friskvårdsbidrag
Passa på att nyttja ert friskvårdsbidrag innan 2022! Vi löser intyg för friskvård, godkända av skatteverket och skickar som pdf till de som behöver för att redovisa mot arbetsgivaren. Vi är även anslutna till Epassi!

Träningsverksamhet

Sista träningarna för HT2021 är nu på lördag 18/12. Under fredagstennisen har vi avslutning med pizzakväll hoppas vi är många som vill komma!

Vårterminen 2022 sätter igång den 10/1 och vi kommer skicka ut mer info till er som det berör!

Tävlingar

Rappes Julkärve: 29 december kl.10-15
Då var det dags för denna klassiska singelturnering. Fiket kommer vara öppet och bana 1 kommer det spelas minitennis för spontanspel.

Matcher spelas bäst av 3 set till 4 game med handikapp. Anmälan görs till nynashamnstk@gmail.com

Åldersgräns: 11 -18 år

Avgift: 170kr/deltagare. Pizza och läsk ingår

Weekendmix 2022: 14-16 jan
Starta det nya året med att tävla tredje helgen i januari. Ni kan köra dam-/herrsingel, dam-/herrdubbel och mixeddubbel.
Se anmälan: Weekendmix

Serielag
Herrlaget är ännu obesegrade i serien och därmed leder dem division 3. Nu i helgen åker dem till Gotland för spel mot Visby TK. Se tabell: Herrlag

Damlaget har haft en tuff avslutning på säsongen och kommer tillsammans med Åkersberga TK åka ner till division 3 nästa säsong. Vi hoppas på bättre utfall nästa säsong och får sikta mot ute serien i sommar!

Gruppspel

Här kan ni se hur det går för våra deltagare i gruppspelet! Se tabeller: Gruppspel

Julklappstips

Ge bort ett presentkort med lektioner eller ett valfritt belopp för att köpa ett racket i shopen!

God Jul och Gott Nytt År!
Felix Wallier
Klubbchef