Nyhetsbrev januari 2022

januari 18, 2022

Nytt år och nya utmaningar! Hoppas ni mår bra trots rådande tider..
Nu har restriktionerna skärps och därför är det viktigt att alla som vistas i hallen följer de riktlinjer gäller i hallen.

Följande gäller i hallen fram till 31 januari 2022.

Max 86 personer får vistas samtidigt i hallen:
Begränsning i antal personer på varje enskild yta:

• Entré/korridor: 11
  • Läktare: 7
  • Shopen: 1
  • Gymmet: 3
  • Omklädningsrum: Stängt
  • Bana 1: 16
  • Bana 2: 16
  • Bana 3: 16
  • Bana 4: 16

Nu till den lite gladare information:

Klubbresa Skummeslöv

Nynäshamns Tennisklubb har för avsikt att arrangera ett tennisläger med fokus på Skummeslövsspelen i sommar. En av Sveriges till antalet största grusturneringar som riktar som till både erfarna och nya tävlingsspelare med klasser från 12-90 år. Vi har fått bidrag från Svenska Tennisförbundet på 15.000 kr och NTKs styrelse har beslutat att klubben bidrar med lika mycket. Vi hoppas därför kunna ordna med gratis boende till alla som vill åka med. Vi avser att hyra campingstugor som ligger i direkt anslutning till tävlingsanläggningen. Tävlingen startar 25/6. Vi kommer även försöka ordna träningar på anläggnigar i närheten.

Alla medlemmar är välkomna att anmäla sig senast den 6/2 på listan i hallen.

V-Gurras Träracket
Nytt preliminärt datum är 16/3, där ny inbjudan kommer att skickas ut!

Nattvakan 2022
Denna årliga natt dubbelturnering spelas den 26 februari. Tävlingen vänder sig till juniorer (som tränar med gul boll) och seniorer. Anmälan sker på tavlan i hallen. Pris per deltagare är 170 kr, inkl pizza och dryck.

Grattis till våra vinnare HT2021 Senior: Div 1 Rzmus Båge, Div 2 Anders Lander, Div 3 Admir Shehu. I Juniorgruppspelet vann Melvin Oskarsson

Vi hoppas att fler juniorer vill anmäla sig till gruppspelet. Detta är ett roligt och spännande sätt att utveckla sin tennis! Anmälan görs till nyashamnstk@gmail.com, rubrik “gruppspel”
Se tabeller: Gruppspel

Seriespel

Herrlaget är fortsatt obesegrade i div 3 och har endast tappat 2 set på 5 omgångar. Se tabell: Herrlag

Herrlag 45 fortsätter också sin serie under våren och här kan ni följa deras tabell: Herrlag 45

God Jul och Gott Nytt År!
Felix Wallier
Klubbchef