Nyhetsbrev Juli

Publicerat: juli 22, 2022

Hoppas ni njuter av sommarvärmen och att formen är på topp! Vi vill bara skicka en liten sommarhälsning och upplysa er om vad som har hänt vad som komma skall närmaste tiden.

För er som inte sett den än så har klubben nu en minibuss som kommer användas bla för serielag och vår juniortennis. Vi har haft fullt upp med sommartennis, Vikingaspelen och börjar nu planera för höstterminen.

Bröderna Munkhammar har haft fullt upp: Patrik blev 3:a i Sverigefinalen i Next Gen Cup och är uttagen till ungdoms OS i Slovakien som startar den 24 juli. Simon Munkhammar tog sig till semifinal i J5 IFT i Litauen och kommer till hösten att gå på tennisgymnasiet i Båstad.

Vi önskar dem båda lycka till!

Juniortennis

Ni som spelat under vårterminen är automatiskt anmälda till hösten. Har ni önskemål gällande ändrade dagar eller fler träningstillfällen gå då in på länken och gör en ny anmälan.

Under hösten så hoppas vi komma igång med skolhämtning med minibussen och där med kunna starta lektioner från kl. 15. Vi kommer ta ett självkostnadspris där vi kör eleven från skolan till tennishallen. Är ni intresserade av detta så anmäler ni er via länken.

Seniortennis

Om ni inte inte anmält eller fått annat svar av oss så fortsätter ni med samma dag och tid som förra terminen.

Tävlingar

Klubbmästerskap Ute
Den 5-7/8 spelas KM på Vikingavägen. Anmälan sker på tavlan vid utebanorna. Vid frågor kontakta Joakim Munkhammar på 076 128 71 17

Klasser: Herrsingel, damsingel, junior 15-19 år, junior 11-14 år och junior 10 år och yngre.

Veteranernas Sommartour
Den 18/8 spelas denna trevliga dubbelturnering för 60+.

Gruppspel

Vill du utmana dig till hösten och tävla i tennis. Anmäl dig då till gruppspelet som i dagsläget har tre divisioner öppen klass och en damklass som är på gång.

Klubbhuset på Vikingavägen

Vi har som mål att kunna bjuda in andra klubbar att ha läger i Nynäshamn och hyra klubbhuset vid utebanorna. Vi undrar om det är några medlemmar som har våningssängar som skulle vara av intresse för oss. Genom denna satsning hoppas vi kunna öka beläggningen sommartid och ge våra motiverade spelare en chans att få bra sparring under sommaren.