Nyhetsbrev juni

Publicerat: juni 12, 2023

Nu är värmen här och på utebanorna har det varit full fart senaste veckan då vi genomförde kvalet i Next Gen Cup flickor 11, 13 och 15 i Sthlm. 1:an, 2:an och 3:an i tävlingen kvalificerade sig till Sverigefinalen nere i Båstad i sommar! En rolig detalj var att vi hade besök av Joakim ”Pim-pim” Johansson rankad 9:a världen 2005, Robin Söderling som spelade final i Roland Garros 2009 och 2010 och Daniel Berta som vann Junior Roland Garros 2009, deras barn deltog i tävlingen.

Nu blickar vi framåt och närmst på tur så har vi Next Gen Camp 14-16 och 19-21 juni i samarbete med Stockholms tennisförbund. Spelare från hela sthlm kommer hit för att vässa formen!

Missa inte möjligheten att skaffa sommarkortet, då kan ni spela tennis varje dag till ett fast pris!

Sommartennis
Vi har fortfarande platser kvar till sommartennisen v.30 och 31.
Anmälan sker via Matchi.se

Beachtennis
Under v.28 och 29 mån-fre kl. 10-14 kommer vi i samarbete med kommunen att arrangera beachtennis vid Nickstabadet. Beachtennis spelas på en beachvolleyboll plan med lägre nät där bollen endast får slås på volley med ett solid racket. Ingen föranmälan krävs!

Vikingaläger
Dem elever som anmält sig till Vikingaspelen kommer att få köra ett läger inför tävlingen v.28 med Joakim Munkhammar. Anmälan går ut till berörda spelare.

Vikingaspelen
Nytt för i år är att vi har en 18 år klass som ingår i JSM race. Tävlingen pågår mellan 15-23 juli.

Klasser att spela i: 10, 12, 14, 16, 18, herr och dam
Till anmälan

Klubbläger
Som en avslutning på sommaren så arrangerar vi ett klubbläger v.32!
Fokus ligger på glädje och gemenskap. Anmäl er via Matchi.se

Juniorer kör mån – ons kl. 10-15
Seniorer kör mån – ons kl. 17-19

Klubbmästerskap
Under v.32 torsdag-lördag så spelas klubbmästerskap ute på vikingavägen.
Anmälan sker på tavlan på utebanorna.
Klasser att spela i:

Minisingel