Nyhetsbrev Maj

maj 3, 2022

Nu är våren här och snart öppnar utebanorna. Preliminärt öppnar dem för bokning via matchi den 16 maj. Innan dess kommer Next Gen Cup att spelas på Vikingavägen. Ni är välkomna att komma och kolla på dem duktiga juniorerna som tävlar om en plats i sverigefinalen i Båstad i sommar.

Sommartennis

Ni kan nu anmäla er till sommarens tenniskurser för juniorer och seniorer via matchi.se.
Vill ni ta privatlektioner så går det också, kontakta då tränare och kom överens om dag och tid. Vi har även återinfört sommarkortet som ni köper vi matchi.se.
Mer info finns i sommarbroschyren.

Generationsdubbel
Den 26/5 spelas den traditionsenliga tävlingen på utebanorna. Anmälan sker på listan i hallen.

Vikingaspelen
Spelas 16-24 juli med klasser i alla åldrar. Anmälan sker via följande länk.

Veteranernas Sommartour
Den 18/8 spelas denna trevliga dubbelturnering för 60+. Inbjudan kommer inom kort.

Vi har några omgångar kvar och ser helst att alla matcher hinner spelas under maj. Ni som flyttat matcher kontakta Felix för att få bokad bana.

Lycka till!

Seriespel

Grattis till herrlaget vann division 3 och därmed spelar division 2 nästa innesäsong.

STL ute sätter snart igång där damlaget har en tuff utmaning i division 1! Herrarna spelar i division 2. Spelschemat kommer ut inom kort!

Gruppträning

Junior- och seniorträningen fortsätter fram till den 4 juni. Kommande veckor ser ut som följande:

9-15/5: Inga träningar pga Next Gen Cup

16/5-4/6: Träningar på utebanorna, Vikingavägen 32. Vid regn går vi in i hallen
26/5: Inga träningar, Kristi himmelsfärd.