Publicerat: mars 28, 2024

Nynäshamn Open

Nu kommande helger 30-31 mars och 5-7 april så spelas Nynäshamn Open.
Välkomna till hallen, ta en fika och heja på våra hemmaspelare!

Påsklovsläger

De finns fortfarande chans att anmäla sig till påsklovslägret som spelas 2-4 april.

Städdag på utebanorna

Den 13 april kl. 10.00-15.00 så har vi städdag på våra utebanor. Det bjuds på grillkorv och fika!

Ni som deltar och är över 19 år får tillbaka arbetsplikten (300 kr) på ert spelkonto.
Anmäl er via https://www.matchi.se/forms/UqFAMwFTR3LPdeQjbv1M
Följande uppgifter behöver vi hjälp med:

Området

• Sly och gräs runt banor
  • Städa runt boden
  • Ogräs längst staket
  • Se över trappen till berget

Banor

• Sätta upp vindskydd
  • Lägga ut grus
  • Välta banor

Bortforsling

• Två släp som kör till srv

Klubbresa Skummeslöv

Nynäshamns Tennisklubb har för avsikt att arrangera ett tennisläger med fokus på Skummeslövsspelen den 22-29/6. En av Sveriges till antalet största grus turneringar som riktar sig till både erfarna och nya tävlingsspelare med klasser från 11-90 år. Vi hyr campingstugor som ligger i direkt anslutning till tävlingsanläggningen. Vi kommer även ordna träningar på anläggningar i närheten.

Alla medlemmar är välkomna att anmäla sig senast den 7/4 via länken:

Pris: ca 1500:- (klubben kommer att subventionera en del av kostnaden för boendet)
Matkostnad tillkommer där vi ser till att ordna med frukost, lunch och middag.

Klubbmästerskap

Nynäshamns Tennisklubb arrangerar klubbmästerskap den 26-28 april

För dem juniorer som aldrig tävlat förut så har vi den öppna klassen “Maxi KM” där man spelar med den maxi bollen, med ledare på banan för att hjälpa till med poängräkningen poolspel så det blir många matcher. Matcherna spelas i ett matchtiebreak till 10.

Övriga klasser spelas i bäst av tre set, tredje avgörande set avgör i ett matchtiebreak.

Klasser:

• Vit boll – 7 år yngre
  • Röd boll – 9 år yngre
  • Maxisingel – 11 år yngre
  • Juniorsingel A – upp till 19 år, erfarna
  • Juniorsingel B – upp till 19 år, nybörjare
  • Damsingel
  • Herrsingel
  • Senior Motion – 20 år och äldre
  • Lag
  • Generationsdubbel

Sommartennis

Anmälan er till sommarens kurser via matchi/aktiviteter senast 31 maj. Sena anmälningar accepteras endast i mån om plats. Frågor om kurserna refereras till Felix 076 128 71 17

Anmälan görs via matchi.se

Veckor Vecka 27:  1 – 5  juli

Vecka 28:  8 – 12  juli

Vecka 30:  22 – 26 juli

Vecka 31:  29 juli – 2 augusti

Junior : 700kr Dagtid: 10.00-12.00 eller 13.00-15.00

Tenniskurser för juniorer mellan 5–19 år. 2 timmar om dagen. 4 st. i varje grupp. I anmälan anger ni vilken vecka samt vilken tid ni önskar att träna och tidigare erfarenhet.

Senior: 1100kr Kvällstid: 17.00-18.30 eller 18.30-20.00

Tenniskurser för seniorer mellan +20 år. 1,5 timmar om dagen. 4 st. i varje grupp. I anmälan anger ni vilken vecka samt vilken tid ni önskar att träna och tidigare erfarenhet.

Familj: 2500 kr Dag- eller Kvällstid

Tenniskurser för hela familjen. välj dagtid 2 h eller kvällstid 1,5h om dagen 2 vuxna plus barn. I anmälan anger ni ”sommartennis familj”,  vilken vecka samt vilken tid ni önskar att träna och tidigare erfarenhet.