Nyhetsbrev Mars

Publicerat: februari 28, 2022

Det börjar närma sig vår och vi har mycket framför oss!

Planeringen för utebanorna är snart igång och vi kommer då gå ut med arbetsdagar där ni kan hjälpa till. Vi har flera tävlingar där vi är tacksamma för alla krafter som vill hjälpa till! Vårens gruppspel är i full gång och herrlagen fortsätter kämpa om sina platser i Svenska Tennisligan.

Vi passar också på att gratulera Patrik och Greta som vann Nattvakan 2022!

Framgångar i Oslo

Lisa och Greta Sohlberg har under veckan varit i Oslo och spelat Tennis Europe junior tour. Båda tog sig till var sin kvalfinal. Greta kämpade tappert men förlorade tyvärr i supertiebreak efter ledning 6-2. 2-0. Lisa lyckades däremot vinna sin final och tog sig in i huvudtävlingen. Hon förlorade sedan i första omgången men kommer hem med sina första internationella poäng! Vi gratulerar tjejerna till en lyckad tävling!

Mr. G:s Träracket

Denna tävling som spelas i klassisk vit dress och med träracket går av stapeln 16/3. Inbjudan kommer i separat mail.

Bollmaskinen

Äntligen är bollmaskinen lagad och matar nu bollar bättre än någonsin! Den hyrs via matchi under ”övrigt”. Den är ett bra sätt att få in muskelminnet i grundslagen och samtidigt ger det ett ordentligt motionspass.

Kommunikation

Vi har nu börjat använda oss av ”Heja”, en app där ni får information, kan se kommande händelser och kan kommunicera i chatgrupper. Detta för att göra det enklare att kommunicera med alla medlemmar.

Gå med via följande länk: https://heja.io/download/NB656214

Team code: NB-656214

Fiket

Vi har nu utökat sortimentet så ni även kan värma frysta matlådor om hungern faller in före eller efter passet. Vi har också fyllt på med dryck, choklad, bollar och grepplindor igen!

Svenska Tennisligan

Herrlaget som leder tabellen är helt obesegrade och spelade nu i lördag 5/3 borta mot Enskede TK. Laget vann med 3-1 och har nu näst in till säkrat förstaplatsen. Herrarna möter Danderyds TK hemma den 13/3 och till sist Visby TK där vi inte har ett satt datum än.

Herrlag 45 har två bortamatcher kvar, den 12/3 mot Enskede TK och 19/3 mot Älta TK. 45-laget ligger just nu tvåa i tabellen men har en chans att klättra till förstaplatsen om dem vinner dem två sista matcherna.

Nynäshamn Open

Den 1-10 april spelas tävlingen i tennishallen med klasser för alla åldrar. Anmäl er via länken:

Vi behöver funktionärer under tävlingen, vill du hjälpa till i fiket eller som domare hör av dig till Felix eller Tomas Höög