Nyhetsbrev November

Publicerat: november 16, 2021

Nu är vi inne i mörka november men tillvaron i tennishallen är som vanligt ljus och varm.

Så kul att tävlandet i klubben kommit igång igen! För ett par veckor sedan genomfördes Halloweenvakan med 40 deltagare, där Patrik E och Niclas N tillslut korades som vinnare kvart i tre på natten. Nu i helgen spelades Kroken Ladies Cup med 14 deltagare där Lotta L och Lotta W vann årets upplaga. Idag onsdag tog våra veteraner emot Trollbäckens TK för en utbytesmatch, väl kämpat alla som deltog!

Framgångar i SM

Under höstlovet så har det spelats junior/veteran SM och NTK har haft ett par representanter. Vi passar på att gratulera Tomas Svedman om lyckades ta sig till final i HS40 efter en rafflande 3 setare i semifinalen som tog över 3 timmar. I finalen mötte han Jonas Nilsson från Åkersberga TK som tyvärr var för stark, matchen slutade tillslut 6-7, 6-7.
Vi hoppas att Tomas ändå är nöjd med sitt SM Silver!

Matchen kan ses i efterhand på följande länk: https://youtu.be/FyRS1vacLIs

Vi vill även säga grattis till Patrik Munkhammar som tog sig till semifinal i PS14 och kom hem med ett brons från Göteborg!

KM mini: söndag 12 december
Denna tävling är för de yngre eleverna 7-11 år som vill börja tävla.
Vi kommer köra korta matcher där alla kommer få spela så många matcher som möjligt under 3 timmar. Vi kommer ha lite luciafika under tävlingen för att hämta andan och hinna snacka av sig med kompisarna.

KM inne: 10-12 dec
Va med och tävla om att bli klubbmästare
Klasser: Herrsingel a/b, damsingel a/b, juniorsingel a/b och maxisingel (12 år eller yngre)

Anmälan till Klubbmästerskap sker på listan i hallen.

Weekendmix 2022: 14-16 jan
Starta det nya året med att tävla tredje helgen i januari. Ni kan köra dam-/herrsingel, dam-/herrdubbel och mixeddubbel. Se anmälan: Weekendmix

Serielag

Vårat dam har spelat två omgångar i division 2 och nu i helgen vann Lisa, Greta och Elvira med 4-0 mot Åkersberga TK. Dem ligger just nu 2a i tabellen. Se tabell: Damlag

Herrlaget har endast spelat sin första omgång där Patrik, Tomas och Felix vann med 4-0 mot Tullinge TK. Därmed leder dem division 3. Se tabell: Herrlag

Har har även vårt nystartade Maxilag som spelat 3 omgångar. Så härligt att se dessa juniorer utvecklas i sin tennis och få se dem tävla för NTK!

Här kan ni se hur det går för våra deltagare i gruppspelet!
Se tabeller: Gruppspel

Fotografering

Nu på lördag 20/11 så kommer Express bild till hallen och kommer fota våra juniorgrupper. Bilderna kommer att tas efter deras träningstid. Det vi behöver på lördag är att ni föräldrar kommer in vid lämning och fyller i elevernas blankett som behövs vid fotografering.

Klubbdomarutbildning

Under KM fredagen 10/12 kl. 16-18 så påbörjar vi en domarutbildning som är uppdelad i två tillfällen. Detta är ett för !er vuxna att förstå spelet bättre men också för att lunna engagera er i barnens tennis. Utbildningen innefattar både teori och praktik för att lättare lära sig dem olika delarna. Vi välkomnar alla över 15 år!

Anmälan sker på tavlan i hallen

Gått ur tiden

Vår hedersmedlem Jan Johansson gick tyvärr bort för drygt två veckor sedan. Han var till stor hjälp under klubbens byggnation av tennishallen där han ansvarat för upphandling och inköp av byggmaterial. Vi skänker en tanke till familj och nära.

Ses i hallen!
Felix Wallier