Nyhetsbrev September

september 9, 2022

Nu är terminen igång och vi hoppas att ni haft en bra start denna höst. Det är mycket som händer kommande tiden och det vi framförallt vill lyfta är klubbens 90 års jubileum som kommer firas den 29/10. Kl. 14.00-17.00 kommer det vara tennisfest för dem yngre och senare från kl. 18.00 är det middag för alla vuxna medlemmar. Det kommer skickas ut en separat inbjudan till detta evenemang inom kort! Har ni idéer eller vill hjälpa till, maila ntk.styrelsen@gmail.com.

Herrlaget avslutade starkt i sin sista omgång i STL ute där dem besegrade Enebyberg med 4-0 och slutade därmed som tvåa i division 2. I oktober sätter STL inne igång och schemat för lagen matcher kommer att läggas ut på hemsidan och i sociala medier.

Klubben har ingått i ett samarbete med Tennis-Point, världens största återförsäljare av tennisprodukter. Tennis-Point erbjuder allt som en tennisspelare behöver, oavsett nivå, med över 30,000 produkter från över 60 olika varumärken. Som spelare i Nynäshamns TK får du 5% rabatt på alla dina köp med den rabattkoden som klubben distribuerar. Denna rabattkod går att kombinera med alla andra pågående kampanjer på hemsidan och kan också användas i alla Tennis-Points butiker. När du använder rabattkoden och handlar hos Tennis-Point stöttar du också klubben som får tillbaka upp till 10% på alla köp att vidareutveckla verksamheten. Tennis-Point garanterar lägst pris på marknaden och snabb leverans. Välkommen att fynda dina nästa tennisprodukter på www.tennis-point.se!

Rabattkod: ACP108321WDPPPBW

Kommunikation
Klubben använder sig nu av appen “Heja”, ett steg i att kunna kommunicera mer direkt till er medlemmar i vår verksamhet. Klicka på länken för att ladda ner appen och ange sedan NB656214 för att ansluta till klubbens sida.

Juniortennis
Fredagstennisen har startat! Vi hoppas att så många barn som möjligt kommer och avslutar skolveckan hos oss.

För dem yngre, upp till 10 år är det:
16.00-17.00 Bollträning, där vi utvecklas barnens bollsinne
17.00-18.00 Tennis, där dem utmana varandra i olika övningar

För dem äldre, över 11 år är det:
16.00-17.00 Tennis, med matchspel men även kan få hjälp med teknik.
17.00-18.00 Fys, med övningar för hela kroppen.

Seniortennis
Vi ser gärna att vuxna också är med och utmanar våra juniorer på fredagstennisen. Så ta med er gympakläder och skor, racket finns att låna

Torsdagstennisen kl. 20.00-22.00 har satt igång! Denna grupp riktar sig mot dem lite mer erfarna som hanterar matchspel i både singel och dubbel. Intresserad av att spela med detta gäng, kontakta Björn.

Söndagstennisen kl. 19.00-20.30 har också kommit igång. Här spelas det för det mesta dubbel! Intresserad av att spela med detta gäng, kontakta Patrik Petersson eller Tomas Höög.

Veterantennis
Den 18/8 spelades Veteranernas SommarTour! Efter en lång dags spelande och korvätande var det dags för finaler. Segrare och tillika arrangör 2023 blev Lave / Bo A som slog Micke / Janne med 4-3, 2-4 och 7-5 i tiebreak. 3:or blev Staffan /Bengt som slog Leffe / Tommy med 4-2, 4-1.

SO Tour Maxi
Den 24/9 arrangerar vi är tävling för barn 9-11 år. Tävlingen körs med grön boll och med ledare på banan som hjälper till. Vid stort antal deltagare som kommer vi har två starttider, annars är det kl. 14.00 – 16.00.

Anmälan sker via länken

Weekendcup
Den 7-9 oktober spelas denna helg tävling där vi har klasser för 10-, 14år och seniorer.

Anmälan sker via länken

Halloweenvakan
Kommer att arrangeras under höstlovet, den 2 november. Anmälningslista sätts upp i hallen.

Kroken Ladies Cup
Den 12 november spelas den årliga damdubbeln. Anmälan sker på tavlan i hallen.

Tores-Pokal
Boka in onsdagen den 12/10, då spelas KM-HD60.

Vill du utmana dig till hösten och tävla i tennis. Anmäl dig då till gruppspelet som i dagsläget har tre divisioner öppen klass och en damklass som är på gång.