Nyhetsbrev September

Publicerat: september 14, 2021

Hej!

Nu är hösten här vilket betyder massor med tennis! Utebanorna är fortfarande öppna för spel september ut, därefter stängs dem för denna säsongen. Vi vill tacka alla som varit med och arbetat med banorna i år, vilken insats! Banorna har fått nytt liv igen och kommer förhoppningsvis bara bli bättre och bättre för varje säsong. Vi behöver hjälp med stängning av utebanorna och har därför städdagar den 16-17/10. Anmälan görs via länken

Som ni kanske redan märkt så är nu ledbelysningen installerad och även ventilation. Denna satsning har gjorts möjlig tack vare dem bidrag som styrelsen lyckats ansöka. En riktig upprustning av hallen som kommer kännas varm och ljus i vinter!

Höstterminen 2021

Innesäsongen är i full gång med junior-, senior-  och veterantennis. Härligt att se att det är full aktivitet i hallen. Eftersom dem nu släpper på restriktionerna för idrottsanläggningar så är det okej att träna i gymmet och vara på läktaren. Men vi hoppas att alla fortsätter att respektera avståndet till varandra, detta för att inte skapa trängsel i hallen.

Gruppspel

Gruppspelet fortsätter under hösten med 4 divisioner. Är du intresserad att hoppa på, anmäl dig via länken

Tävlingar

SO Tour Maxi 9-11 år: 25 september
Vill du komma igång och tävla så är detta det självklara valet. Varje spelare får 3-4 matcher.

Weekendcup 10-, 14år och dam-/herrklass: 8-10 oktober
Sanktionerad tävling där spelare från hela Stockholm kommer och tävlar.

Tores Pokal 60+ år: 13 oktober.
Dubbel med max 32 deltagare och lottade/seedade par. Tennisveteranerna arrangerar som vanligt och det spelas dagtid mellan 09:00-ca 15:00. Minst 3 matcher och lättare lunchförtäring serveras.

Anmälan senast 28/9 till Janne Gawelin
tel: 070-2510286 eller mail: jan.n.gawelin@gmail.com

Halloweenvakan junior/senior: 30 oktober
Med samma koncept som den klassiska dubbeltävlingen Nattvakan som spelats i över 30 år i klubben. Alla par spelar först ett gruppspel där de bäst placerade går vidare till slutspel.
Tävlingen spelas med handikapp som bestäms utav tävlingsledningen.

Anmälningsavgiften swishas på plats.
170 kr/person, då ingår pizza och läsk.

Serielag

Damlaget storspelade under sommaren och vann division 2 i Svenska tennisligan ute. Därmed spelar dem i division 1 nästa år och har chans att spela om en plats i slutspelet för att bli svenska mästare!

Herrlaget slutade på andra plats i division 2 och får liksom herrlag 45 fortsätta i 2:an nästa år.

Hemsida

Vi har nu en ny hemsida som vi hoppas alla kommer uppskatta! Där kan ni se senaste nyheter eller annan bra info. Vi har även startat en spelarblogg där ni kan läsa om hur det går för våra spelare som är ute och tävlar. Gå in på nynashamnstk.se

Ses i hallen!

Felix Wallier