Herrlaget i Div 1 STL ute

maj 30, 2024

Herrlaget spelade i denna vår för första gången div 1 i uteserien. Laget bestående av Alex, Razmus, Patrik, Tomas, Felix och Herman visste på förhand att det skulle bli en tuff uppgift men att det fanns en liten chans att hålla sig kvar.

I första matchen mot Näsbyparks TK så spelade Razmus, Felix och Herman. Där var motståndet för svårt och det slutade 0-4

I andra matchen mot Åby såg Patrik och Tomas till att det blev 2-2, varje poäng är viktigt i det här laget.

Tredje matchen tog vi emot Örebro där Patrik, Tomas och Razmus spelade. Tomas lyckades vinna sin singel men sen var Örebro för starka. matchen slutade 1-3.

Den fjärde och sista matchen spelades mot Lidingö med Alex och Razmus kämpade väl med föll med 0-4. Därmed var denna tur i div 1 slut och nästa säsong spelar i div 2 igen!

Får bli ny tag och förhoppningsvis kan vi stärka upp laget till nästa säsong!

Fler inlägg

Herrlaget i Div 1 STL ute

maj 30, 2024

Greta tog sina första ITF poäng i dubbel